Zašto ti uz profile na popularnim društvenim mrežama treba web stranica i što to web stranica ima, a Facebook, Instagram, te ostatak digitalaca nema, saznaj u nastavku.

ZAŠTO TI TREBA WEB STRANICA I 5 RAZLOGA ZAŠTO DRUŠTVENE MREŽE VIŠE NISU DOVOLJNE

Instagram profil ili Facebook stranicu može otvoriti i tvoja baka.

Vjerojatno već i je.

Da, besplatno je.

Ali…

#1 NISU SVI NA FACEBOOKU ILI INSTAGRAMU

Nemaju svi Facebook ili Instagram.

Od onih koji ga imaju, neki tek povremeno provjeravaju svoje profile, drugi gube dane na YouTubeu, treći se ne skidaju s TikToka.

Što ako velik broj tvoje ciljne skupine rijetko ili uopće ne koristi Instagram ili Facebook?

#2 VEĆINA FANOVA/FOLLOWERA NE VIDI TVOJE OBJAVE

Facebook i Instagram imaju algoritam zbog kojeg tvoje objave u prosjeku vidi oko 10% fanova ili možda čak i manje.

Ako želiš da taj postotak bude veći, moraš platiti Facebooku.

I tako svaki put.

Na svojoj web stranici možeš “podmititi” posjetitelje (npr. besplatni e-book) da se pretplate na tvoj newsletter.

Jednom kad ti dobrovoljno daju svoj mail, možeš im početi servirati korisne informacije, proizvode ili usluge koje će njihov život učiniti boljim (na načine o kojima nisu ni sanjali).

Besplatno (bez ijednog novčića uloženog u oglašavanje) svaki tjedan možeš biti u nečijem inboxu.

#3 GOOGLE TE BAŠ I NEĆE VOLJETI

Zašto je bitno da te Google voli?

Većina ekipe još uvijek prvo pita Google tko je najbolji frizer u Zagrebu ili tko je najbolji fotograf za vjenčanja u Rijeci.

Ok, naći će te ako guglaju isključivo ime tvojeg brenda ili tvrtke

Za sve ono ostalo Google će izbacivati ekipu koja ima svoju web stranicu.

Šanse da Google na prvu stranicu pretrage za nebrendirane ključne riječi ugura neku Facebook stranicu ili Instagram profil, poprilično su mršave.

SEO još nismo ni spomenuli.

2011. pokrenula sam blog kao studenski projekt.

Taj je mali blog na kraju prve godine imao oko 1.000 mjesečnih posjetitelja.

Par godina kasnije, taj mali blog premašio je 10.000 mjesečnih posjetitelja.

Zamisli da su ti posjetitelji potencijalni kupci tvog proizvoda ili usluge i da ih Google šalje u tvom smjeru potpuno besplatno.

Ok, možda ne baš potpuno besplatno.

Cijena je tvoje vrijeme utrošeno na stvaranje kvalitetnog sadržaja i optimiziranje tog sadržaja za tražilice.

#4 NE IZGLEDAŠ PROFESIONALNO

Konkurencije danas ima više nego uhljeba u državnim firmama.

I zahvaljujući internetu, jača je nego ikad.

Ponekad su sitnice te koje prevagnu da li će se netko odlučiti za tebe ili konkurenciju.

Što tebi izgleda profesionalnije ili s koje bi ti stranice kupio proizvod od tisuću kuna?

  • www.facebook.com/firmica ili
  • firmica.com

#5 NISI (I NIKADA NEĆEŠ BITI) VLASNIK SVOJE FACEBOOK STRANICE/INSTAGRAM PROFILA

Netko ti renta stan.
U jednom momentu te izbaci iz stana van… i nemaš previše izbora.

Netko ti hakira profil i izbriše sav sadržaj na Facebook stranici/Instagram profilu ili ti blokiraju račun zbog navodnog kršenja pravila korištenja (možda stvarno prekršiš pravilo za koje ne znaš da postoji ili te netko od konkurenata pokuša lažnom prijavom izbaciti iz igre).
Možda uspiješ vratiti stranicu, a možda ponovo krećeš od nule.
Sjećaš se kako je krenuti od nule?

Netko ti hakira web stranicu i izbriše apsolutno sav sadržaj.
Ulogiraš se na cPanel i digneš zadnji backup.
Problem riješen.

Instagram profil i Facebook stranica nisu tvoje vlasništvo i moraš igrati prema njihovim pravilima.

Ako Facebook donese pravilo koje ti ne ide u korist, pogodi što… nemaš pravo glasa!

S druge strane… tvoja web stranica, tvoja pravila.

Po čijim pravilima ti želiš igrati?