O čemu pisati?

Jedno sasvim jednostavno pitanje, koje je u samom startu ubilo previše blogokarijera.

A da tvoja ne bi bila jedna od njih, pripremili smo nekoliko friško natipkanih prijedloga u nastavku.

Ali krenimo redom.

Ako si s Google tražilice slučajno dolutala ovdje i još uvijek nisi sigurna što odabrati kao temu bloga, prvu pomoć za tu situaciju možeš potražiti ovdje: Kako odabrati temu i koliko često objavljivati na blogu.

O ČEMU PISATI KAD NE ZNAŠ O ČEMU PISATI

Sad kad imaš temu, kad znaš koliko često želiš ili imaš vremena pisati, vrijeme je da se hrabro prebacimo na možda čak i najteže pitanje: “O čemu pisati?”

1. FAQ tj. odgovori na najčešća pitanja koja ti postavljaju u

  • DM,
  • inbox ili
  • offline svijetu.

Niti jedno istraživanje tržišta ti neće dati bolju inspiraciju za sadržaj koji tvoja ciljna skupina želi konzumirati, od online poruka ili offline savjeta s kojima im najčešće priskačeš u pomoć.

2. BEHIND THE SCENE

  • Predstavi se.
    • Tko si?
    • 5 stvari koje ljudi ne znaju o tebi (ili tvom malom ili velikom biznisu).
    • Zašto radiš to što radiš?
    • Koja je tvoja priča?
    • Što se sve moralo dogoditi da budeš baš tu gdje si danas?
  • Koje je tvoje zašto?
    • Zašto si krenula s tipkanjem bloga?
    • Zašto si kreirala e-book, radionicu, proizvod ili uslugu?
    • Zašto si pokrenula Instagram profil?
  • Predstavi svoj proizvod ili uslugu.
    • Ispričaj kako nastaje.
    • Otkrij priču koja stoji iza imena i logotipa tvog brenda (zašto baš to ime, zašto baš taj logo, zašto baš te boje i kakvo značenje to ima za tebe).
    • Za koga tvoj proizvod ili usluga je?
    • Za koga nije?
    • Istakni glavne benefite (kako će riješiti problem tvoje ciljne skupine).
    • Slikaj proizvod u različitim fazama njegovog nastanka.
    • Usporedi svoj proizvod/uslugu danas i kad si tek krenula (što je ostalo isto, a što se promijenilo).
    • Što ljudi koji su već kupili/koristili tvoju uslugu ili proizvod misle o njemu?
  • Kako izgleda tvoj tipičan radni dan?
    • Koje te stvari posebno vesele?
    • Koje poslove bi najrađe delegirala nekom drugom (npr. papirologija, ponude, računi)?
    • Da li postoji neka šaljiva ili pak (ne)zgodna situacija s klijentom koju želiš podijeliti s drugima?
  • Što sve ti pomaže da prebrodiš teška vremena?
    • Gdje pronalaziš inspiraciju/motivaciju?
    • Da li imaš liste knjiga, videa, pjesama, Instagram profila, YouTubera koji te inspiriraju i/ili pomažu da teži dani postanu lakši?
  • Podijeli svoje misli i iskustva.
    • Koje su najveće greške koje si radila, a koje najteže lekcije koje si naučila?
    • S kojim problemima i nesigurnostima si se suočila ili se još uvijek suočavaš?

Uvijek postoji barem jedna osoba na čiji život možeš imati pozitivan utjecaj ukoliko odlučiš podijeliti svoja dobra i loša iskustva.

Ljudi vole dijeliti svoje pobjede i uspjehe, ali puno češće izbjegavaju podijeliti svoje strahove i neuspjehe.

Dijeleći ih s drugima, ujedno pomažeš sebi i svom osobnom rastu, ali ono još važnije, pomažeš drugima da rastu zajedno s tobom.

Iako će ti tipkanje ovakvih tekstova biti izvan zone komfora, zapamti da su bitni jer se kroz njih tvoja ciljna skupina povezuje s tobom i često će zbog ovakvog tipa sadržaja odlučiti kupiti baš od tebe.

3. Pokaži svojoj ciljnoj skupini KAKO da napravi nešto

Ako si beauty blogerica, možda ćeš ih naučiti kako da naprave savršen cat eye svaki put.

Ako se baviš digitalnim marketingom pokažeš im kako da bolje predstave svoj proizvod ili uslugu na društvenim mrežama.

A Oscara dobivaš ako spretno uspiješ ubaciti svoj proizvod u cijelu priču.

Putem društvenih mreža ili newslettera pitaj svoju ciljnu skupinu što ih najviše muči, koja im je najveća prepreka (koju im možeš pomoći da preskoče) ili što ih drži budne noćima, a onda kreiraj sadržaj s kojim ćeš objasniti kako da riješe taj problem ili kako će im tvoj proizvod ili usluga pomoći.

Pokažeš im besplatno kako da pronađu prvog kupca za svoj proizvod na društvenim mrežama, ali ako žele izgraditi zajednicu i okupiti cijelu jednu vojsku potencijalnih kupaca (bez da bankrotiraju nakon ulaganja u online oglašavanje), e za to će već trebati potražiti dodatnu pomoć kroz tvoje individualne konzultacije, e-book ili radionicu.

4. USPOREDI DVIJE RAZLIČITE STVARI (i reci svojoj ciljnoj skupini koja od njih radi bolji posao)

Ako si u području zdrave prehrane, objasni svojoj ciljnoj skupini razliku između dvije najpopularnije dijete i navedi prednosti i nedostatke svake.

Ako su tvoja ciljna skupina poduzetnici, objasni im razliku između dvije aplikacije za produktivnost i reci im u kojim situacijama je bolja jedna, a u kojim druga, koje su im najveće prednosti i zašto si ti izabrala jednu od te dvije.

5. POVEŽI SE S DRUGIMA

Ako si dobro definirala svoju ciljnu skupinu i znaš što je još zanima, možeš se povezati s blogerima ili profilima na društvenim mrežama koji obrađuju tu temu i dogovoriti gostujuće članke ili intervjue.

6. LISTE

Liste su uvijek dobra ideja.

Priznaj, i ti si barem jednom kliknula na jedan od ovih boldanih naslova:

  • ako tvoja ciljna skupina ima problema s organizacijom vremena, napravi im listu “Top 3 aplikacije za bolju organizaciju vremena” (koje svakodnevno koristiš i koje su tebi najviše pomogle)
  • ako su tvoja ciljna skupina knjigoljupci, napravi im listu “Top 5 knjiga koje moraš pročitati u 2020. godini”
  • ako prodaješ proizvod koji bi mogao biti dobar poklon za rođendan ili neku drugu, jednako važnu priliku, možeš napraviti listu “8 poklona s kojima ne možeš pogriješiti” ili “6 nezaboravnih poklona koje će tvoja cura obožavati”  (naravno, i tvoj proizvod će biti među njima)

7. LEKCIJE

Uvijek je bolje učiti na tuđim, nego na vlastitim greškama.

Baš zato su lekcije iz različitih područja jedno od najpopularnijih štiva u online i offline izdanjima različitih portala, novina i blogova.

Među prvim komadima sadržaja na Helloo.hr blogu bili su upravo postovi u obliku lekcija.

8. POVEŽI NEPOVEZIVO

Poveži dvije, naizgled nepovezive stvari.

Na taj češ im način pobuditi znatiželju i povećati šanse svom friško natipkanom članku da dođe do većeg broja čitatelja.

Kako to izgleda, pogledaj na linku u nastavku.

9. RECIKLIRAJ STARE OBJAVE

Ako si veteran u online svijetu i imaš osjećaj da si pokrila sve teme o kojima možeš pisati, obriši prašinu sa starih objava i ponovo im udahni život.

Obuci ih u novo ruho, ažuriraj s friškim informacijama ili podebljaj s još kojim korisnim savjetom.

Pretvori stari caption u novu Instagram objavu.

Razradi caption koji je prošao nezapaženo (istraživanja me uvjeravaju da velik broj ljudi ne čita caption) i pretvori ga u novu objavu ili blog post.

Ako ti se čini kao loša ideja, nisi sama u tome.

I ja sam bila skeptična u početku.

A onda sam odlučila testirati tu ideju i nastala je jedna od najpopularnijih objava na mojem Instagram profilu HellooByJelena.

10. Kad ne znaš o čemu pisati, PITAJ INTERNET

Ako dobro barataš engleskim jezikom, možeš se poigrati s internet stranicama kao što su:

Ako još nisi pronašla o čemu ćeš pisati, što prije zaviri ovdje:

Na linkovima te čekaju tajne formule za pisanje dobrih naslova i velik broj ideja koje možeš prilagoditi svojoj temi ili iskoristiti kao inspiraciju za svoje prve postove u blog svijetu.

Sretno tipkanje!