Helloo blog
Jelena

PIŠE:  J E L E N A

Dizajnerica i glavna urednica Helloo.hr
Trenutno (re)dizajnira život u kakvom se želi buditi svaki dan.

Jelena

PIŠE:  J E L E N A

Dizajnerica i glavna urednica Helloo.hr
Trenutno (re)dizajnira život u kakvom se želi buditi svaki dan.

Miroslav Varga: 10 biznis savjeta za (online) poduzetnike

Kad spojiš jedan od najjačih podcasta na našim prostorima (Surove strasti) i jedno od najjačih imena u digitalnom marketingu (Miroslav Varga), dobiješ epizodu koja te natjera da zgrabiš olovku, papir i kreneš voditi bilješke.

Danas ih dijelim s tobom iz totalno sebičnih razloga.

  1. Želim te nagovoriti da poslušaš epizodu 44 “Miroslav Varga – Veteran Internet Marketinga” (i totalno se navučeš na Surove strasti), a možda kao posljedicu toga i
  2. angažiraš Vargin Escape na nekom od svojih online projekata.

Veži se, jer upravo krećemo!

#1 Zaboravi na hrpu novaca koju ćeš dobiti preko noći.

Ako se hoćeš brzo obogatiti, rađe uplati loto.

Ako nisi spremna pet godina krvavo raditi za nešto u što vjeruješ, nemoj niti krenuti.

#2 Dijeljenje je množenje!

Što više toga daš, više dobijaš natrag… zato slobodno objavi sve što znaš.

Klijent ne kupuje tvoje znanje, jer ga danas može pronaći besplatno na internetu. On kupuje tvoje vrijeme. Dok god klijent radi tvoj posao, ne radi svoj.

Trenutak prodaje nastaje u trenutku kad klijent shvati da je prevelika investicija da svoje vrijeme ulaže u to. On se ne stigne s tim baviti i platit će tebi da to odradiš umjesto njega.

#3 Obuci cipele svojih polaznika.

Bilo da je riječ o javnom nastupu na nekoj konfi ili besplatnom predavanju, moraš obući cipele svoje publike i prilagoditi joj jezik.

Mnogo predavača nije u stanju shvatiti kako je nekome tko tek počinje (što zna, a što ne zna) i onda izgube publiku.

#4 Škole i fakulteti su zaspali, a promjene se događaju brzo.

Promjena nastavnog plana traje u prosjeku dvije godine. Ono što se u ovom poslu dogodi u dvije godine je nezamislivo.

Trenutni hype može biti nešto čega će se ljudi za dvije godine jedva sjećati.

#5 Stalna spremnost rasta s klijentom i iskrenost u poslu temelji su dugoročnosti.

Najbolji komercijalisti su zadovoljni klijenti. Možda im nisi mogla pomoći, ali bar si im rekla na vrijeme (dok nisu bacili previše novaca na to). Drugi im neće reći.

Klijent ti ne dolazi u firmu da mu uzmeš novac, već da mu pomogneš da zarađuje više (tada će više ulagati i tebe plaćati više).

Ponekad moraš obuti dva para cipela (jedan par cipela za klijenta, a drugi za njegovog kupca). Ako to odradiš uspješno, radit ćete dugo, sretno i zadovoljno.

#6 Nemoj birati developera samo zato što ga je netko preporučio ili prema broju certifikata ili diploma koje ima.

Certifikati nisu mjerilo znanja, niti kvalitete osobe. Izaberi onoga s kim ćeš na ljudskoj razini najbolje kliknuti. Ukoliko zbog manjka iskustva ne zna nešto odraditi, on će znati koga treba pitati ili, ukoliko je potrebno, kome platiti da uskoči u određenom segmentu posla.

Posao će bolje ići ako lako komuniciraš s osobom s kojom radiš.

Ukoliko si kliknula s više poduzeća, najjeftinijeg uzmi za radit, a najskupljeg kao konzultanta. Skuplji nadgleda ovog jeftinog i plaćaš ga po satu. Rezultat toga je vrhunski proizvod/usluga za manje novaca nego što bi platila najskupljeg.

#7 Ako radiš posao zbog novaca nit ćeš biti bogata, niti sretna.

Ako radiš nešto u što vjeruješ, bit ćeš sretna, a novac će ti doći sam. Pokucat će na vrata i reći: “Molim te, uzmi me!”

Problem je onih dvije ili pet godina na početku, koje moraš uložiti u sebe, biti dio te priče i furati svoj život u tom smjeru.

#8 Država je samo okvir, naši kupci su svugdje.

Napravi englesku inačicu svog sadržaja, jer kupci su svugdje. Naše tržište je cijeli svijet.

Strani kupac često neće pitati za cijenu. Pitat će kad može dobiti proizvod.

Problem je što mi mislimo da su naši kupci u našem gradu, u našoj ulici, u našoj državi.

Moramo prestati razmišljati u našim okvirima, jer se poslovanje promijenilo.

#9 Nikad ne znaš iza koje ideje se krije potencijal.

Ne znamo koji klinci u garaži rade stvari koje će za pet ili deset godina biti zanimljive.

Da znamo, na vrijeme bi uložili u Google ili Amazon.

#10 Kad ideš na posao razmišljajući kako bi najrađe slomila nogu da možeš na bolovanje, vrijeme je da promijeniš posao!

Ako sad ne voliš posao koji radiš, velike su šanse da ga nećeš voljeti ni za pet godina… zato pametno biraj posao u koji ćeš uložiti svojih sljedećih pet godina.

Ovo su samo neki od savjeta s kojima sam najviše kliknula.

Imaš li najdraži podcast? S kojim savjetom si najviše kliknula?

P.S. Razgovor nastavljamo na društvenim mrežama:


ČLANOVI NAŠE MALE ONLINE FAMILY


Helloo.hr šopingholičarka abeceda vjenčanja bookmarks