Kako odabrati temu o kojoj ćeš pisati? Da li pisati o jednoj temi ili više njih? Koliko često objavljivati? O čemu pisati kad ne znaš o čemu pisati? Saznaj odgovore na ova pitanja u nastavku.

KAKO ODABRATI TEMU BLOGA

Imaš previše tema o kojima bi voljela pisati, ali nisi sigurna koja je ona tvoja?

Još uvijek neodlučno lutaš između različitih opcija?

Probaj odgovoriti na pitanja u nastavku i možda te baš ona dovedu korak bliže odluci.

  • Za koje si teme dovoljno stručna da o njima možeš pričati satima?
  • O kojim temama znaš više od većine ljudi koje poznaješ?
  • Za što te najviše traže savjete?
  • O kojoj temi želiš više naučiti?
  • Kakav sadržaj najviše konzumiraš na društvenim mrežama?
  • O kojoj bi temi mogla čitati i/ili pričati bez prestanka (i totalno izgubiti pojam o vremenu)?
  • U čije bi cipele htjela uskočiti na 24 sata?
  • Čime se on(a) bavi?

Pisanje o onome u čemu smo stručni i u vezi čega nas najčešće pitaju za savjet je očit odabir.

Ali što ako još uvijek o temi o kojoj želiš pisati ne znaš dovoljno?

Ako ti sad glavom prolazi misao: “Ali tko sam ja da ljude učim o ___ (ubaci ovdje temu svog bloga, bilo da se radi o heklanju ili digitalnom marketingu)?”, sjeti se da uvijek postoji netko tko o toj temi zna manje od tebe.

Ne zaboravi da ima i više nego dovoljno onih koji tek počinju (ili će tek početi) otkrivati temu u kojoj ti već plivaš kao riba u vodi.

Ja sam bila u tvojim cipelama.

I to ne samo jednom.

Vrijeme i iskustvo me uvjerilo da velik broj ljudi zapravo ne zna dovoljno o nekim stvarima koje sam ja svrstavala u “pa to svi znaju” kategoriju.

PISATI IZ LJUBAVI ILI ZARAĐIVATI OD BLOGA 

Kod odabira teme bloga ne bi bilo loše razmišljati i o tome da li želiš zarađivati od njega.

Za neke teme postoji lakša mogućnost monetizacije od drugih.

Zato je važno da sama sa sobom u startu iskreno porazgovaraš.

  • Da li ćeš pisati iz čiste ljubavi, jer imaš posao od 8 do 16 i ne planiraš od bloga zarađivati ni novčića?
  • Ili ćeš od starta razmišljati o tome na koje načine i koliko brzo možeš monetizirati svoj blog u nastanku (e-book, radionica, oglašavanje)?

JEDNA TEMA ILI VIŠE NJIH, PITANJE JE SAD!

Pitanje koje mi je polomilo poprilično živaca je: “Kada imati jednu temu, a kada više njih?”

Saznala sam odgovor na teži način, tako što sam testirala obje opcije.

Ako si lifestyle bloger/influencer u nastajanju, nećeš imati jedan blog na kojem ćeš pisati o svojoj beauty rutini, drugi blog o modnim krpicama iz tvog ormara i treći za putovanje, nego ćeš sve to upakirati u jednu zanimljivu lifestyle priču u okviru samo jednog bloga.

A kada je jedan blog loša ideja?
Primjerice, s jedne strane prodaješ radionicu digitalnog marketinga, a s druge strane heklaš igračke.
Nitko te ne sprječava da ih kreneš nuditi kroz svoj profil o digitalnom marketingu na društvenim mrežama.
No da li će netko na tvom profilu ili web stranici, gdje konzumira informacije o digitalnom marketingu, htjeti čitati o tome koje sve heklane igračke imaš u svojoj ponudi ili biti obaviješten o cijeni i uvjetima kupnje svake novokreirane igračke?
Vrlo vjerojatno ne.

Te dvije priče možeš razdvojiti jer su ciljne skupine poprilično različite, pa više uspjeha možeš imati ako ih vodiš kao dva odvojena profila na društvenim mrežama i kao dvije odvojene web stranice.

Ok, nakon dva živčana sloma i dvije litre kave imaš temu bloga.

Skačemo na sljedeće pitanje.

KOLIKO ČESTO PISATI TJ. OBJAVLJIVATI?

Nakon kvalitete sadržaja, konzistentnost je druga najvažnija stvar kod kreiranja sadržaja za web stranicu, blog i društvene mreže.

Kad god se spoje kvalitetan sadržaj i konzistentnost, uspjeh nikad ne izostane.

Gledaj na blog kao na posao.

Ne možeš tri dana raditi i onda uzeti godišnji od par mjeseci.

Isto tako ne možeš na blogu napisati tri članka za redom i onda nestati na dva mjeseca.

Možeš, ali Google algoritmu se to neće svidjeti, a ti želiš da te Google voli.

Zar ne?

Zato je važno da si odmah na početku postaviš ova dva pitanja:

  • Koliko vremena imaš za tipkanje svakog dana?
  • Ukoliko preko tjedna teško možeš pronaći vremena, koliko vremena vikendom možeš izdvojiti za ulaganje u svoju blogokarijeru?

Ako na ovom dijelu shvatiš da imaš više izgovora nego vremena za pisanje, možda blog nije za tebe.

S druge strane, ako misliš da moraš pisati svaki dan da bi bila uspješna blogerica, jer si jednom na nekom blogu pročitala da se to tako mora, potpuno si u krivu.

Nemoj se odmah u startu sabotirati sa nerealnim očekivanjima.

Jedan do dva puta na tjedan je skroz ok tempo objavljivanja.

Google voli ažuriranje sadržaja.

Zato mu dovoljno često serviraj kvalitetan sadržaj, a on će tebe gurati na sve bolje pozicije na tražilici.

Ok, vjerojatno ćeš trebati pomoć nekog od SEO pluginova za optimizaciju svojih blog postova za tražilice.

Nakon što natipkaš genijalni članak, vjeruj mi, to će ionako biti lakši dio posla.