Zašto je bitno postaviti ciljeve? Koji su to najčešći ciljevi web stranice koji se postavljaju? Što trebaš poduzeti kako bi ostvarila te ciljeve? Saznaj odgovore na ova pitanja u nastavku.

ZAŠTO JE BITNO POSTAVITI CILJEVE

Prije nego što zasučeš rukave i baciš se na kreiranje sadržaja ili dizajniranje svoje web stranice, bitno je postaviti ciljeve koje s njom želiš postići.

Ukoliko u startu ne postaviš ciljeve, kako ćeš znati radi li tvoja web stranica dobar posao ili ne?

Sad kad smo utvrdili da ciljeve ne možeš ostvariti ukoliko ih prethodno ne definiraš, utvrdimo gradivo s još tri jednako bitne stvari:

  1. tvoja web stranica nije tu samo da izgleda lijepo i da sadrži osnovne podatke, čisto ako netko naleti na nju u prolazu,
  2. ona je moćno oružje koje ti može dovesti cijelu jednu vojsku potencijalnih klijenata u nikad težoj digitalnoj bitci za pozornost, te
  3. može predstavljati snažan mehanizam za konverziju (koji će postojeće posjetitelje pretvarati u buduće kupce tvojih proizvoda/usluga).

CILJEVI WEB STRANICE

1. FOKUS NA POVEĆANJE BROJA POSJETITELJA

  • ukoliko želiš zauzeti jedno od počasnih prvih mjesta na tražilicama za određene ključne riječi, moraš se fokusirati na kreiranje kvalitetnog sadržaja i optimiziranje tog sadržaja za tražilice
  • ako imaš slabu posjećenost (a nemaš budžet za oglašavanje) možeš pokrenuti blog s kojim ćeš, izborom pravih ključnih riječi, uspjeti bolje pozicionirati svoju web stranicu na tražilicama i doći do većeg broja potencijalnih kupaca

2. FOKUS NA VEĆI BROJ KONVERZIJA

Što sve može biti konverzija:

  • privlačenje većeg broja posjetitelja na web stranicu ili pretvaranje slučajnog posjetitelja u stalnog čitatelja – to možeš napraviti kvalitetnim sadržajem (sadržajem koji će ga educirati, motivirati, inspirirati, zabaviti ili mu na neki drugi način pružiti vrijednost) i optimiziranjem tog sadržaja za tražilice
  • više newsletter pretplatnika (kojima ćeš kasnije prodati svoj proizvod, uslugu ili radionicu) – to možeš napraviti uz e-book ili neku drugu vrstu lead magneta kojim ćeš ljudima dati dovoljno dobar razlog da se pretplate na tvoj newsletter
  • povećanje prodaje proizvoda/usluga ili konverzija postojećih posjetitelja web stranice u kupce – za to moraš imati dobar copy (dobro napisan tekst i vizuale s kojima ćeš svoj proizvod predstaviti u najboljem mogućem svjetlu, filtrirati svoju ciljnu publiku, uvjeriti ih da taj proizvod rješava njihov problem i objasniti im zašto ga trebaju kupiti baš od tebe)

3. FOKUS NA IZGRADNJI BRENDA

  • ukoliko se želiš pozicionirati kao stručnjak u nečemu – kreiraj kvalitetan sadržaj s kojim ćeš ljudima pokazati tko si, kakvo iskustvo imaš, kako možeš riješiti njihov problem i zašto da, u moru različitih gurua i stručnjaka, izaberu baš tebe
  • ako u kratkom roku želiš povećati svjesnost o brendu i doći do što većeg broja ljudi, to radiš oglašavanjem (bilo putem Google Ads platforme ili na nekoj od društvenih mreža), a ako si na kikiriki budžetu, stavljanjem fokusa na kreiranje viralnog sadržaja i širenje tog sadržaja putem društvenih mreža